Фотознімки трамваїв і того, що з ними пов'язано. Загреб, центральна частина міста, 27 вересня 2025 року
Фотоснимки трамваев и того что с ними связано. Загреб, центральная часть города, 27 сентября 2025 года
Публікую різні фотознімкі трамвів та деяких пов'язаних з ними сюжетів у Загребі (Zagreb, Хорватія), у центральній частині міста. Ширина трамвайної колії тут складає 1000 мм (це класична 'вузькоколійка'). У місті, як випливає зі сторінки трамвая Загреба у Вікіпедії, діють 15 звичайних трамвайних маршрутів та ще 4 спеціальних нічних.
Інтересною оригінальною особливістю дизайну зовнішнього вигляду трамваїв трамваїв одного з сучасних типів, представленого мабуть найбільшим серед інших типів Загреба кількістю одиниць рухомого складу, є пропорційною величини та розташування ряди віконних кватирок у так званому стилі "Дженерал-Моторс" і конфігурація задніх вікон, що дуже нагадують своїм розташуванням деталі і навіть цілісний вигляд дизайну історичних трамваїв типу "МТВ-82", які колись працювали давно і на багатьох маршрутах Одеси.
У складі парку трамвайних вагонів Загреба все ще залишається і певна кількість старих трамваїв типу "Tatra KT4" Чехословацької споруди. Їх можна побачити, як мінімум, на маршрутах 9 та 13.
Вузькоколійний трамвай на старовинних та не дуже широких вулицях у центральній частині Європейського міста виглядає з одного боку красиво та органічно. Але є й інший бік цього. Адже для великого міста, яким є і Загреб, також дуже важливий і швидкий за сучасними мірками та комфортний транспортний зв'язок між міським центром та житловими районами міських околиць.
У багатьох великих містах Європи вузьку колію (ширина 1000 мм) у середині 20 століття переважно переробили на стандартну (ширина 1435 мм), а в Україні - широку (1524 мм). Це збільшує стабільність корпусу трамвая під час руху на швидкості. У 1990-х роках класичний трамвай розділився далі на системи т.зв. низькопольного трамваю зчленованих секцій та на системи т.зв. легкого метро (високопольні). Для розвитку великого міста з цих варіантів більш прийнятна, звичайно ж, система легкого метро - особливо там, де з якихось причин немає можливості спорудження класичного метрополітену. Менш прийнятна комбінація низькопольного трамвая з вузькою колією. Поїздка на трамваї такої системи у Загребі наочно ілюструє сенс цього твердження.
Але, як сказано вище, не можна забрати - у самому центрі Загреба такий трамвай було дуже приємно бачити перед очима.
Публикую разные фотоснимки трамвев и некоторых связанных с ними сюжетов в Загребе (Zagreb, Хорватия), в центральной части города. Ширина трамвайной колеи здесь составляет 1000 мм (это классическая 'узкоколейка'). В городе, как следует из страницы трамвая Загреба в Википедии, действуют 15 обычных трамвайных маршрутов и ещё 4 специальных ночных.
Интересной оригинальной особенностью дизайна внешнего облика трамваев одного из современных типов, представленного видимо наибольшим среди других типов Загреба количеством единиц подвижного состава, являются пропорциональной величины и расположения ряды оконных форточек в так называемом стиле "Дженерал-Моторс" и конфигурация задних окон, очень напоминающие своим расположением детали и даже целостный облик дизайна исторических трамваев типа "МТВ-82", работавших когда-то давно и на многих маршрутах Одессы.
В составе парка трамвайных вагонов Загреба всё ещё остаётся и определённое количество старых трамваев типа "Tatra KT4" Чехословацкой постройки. Их можно увидеть, как минимум, на маршрутах 9 и 13.
Узкоколейный трамвай на старинных и не очень широких улицах в центральной части Европейского города выглядит с одной стороны красиво и органично. Но есть и другая сторона этого. Ведь для большого города, которым является и Загреб, также очень важна и быстрая по современным меркам и комфортная транспортная связь между городским центрам и жилыми районами городских окраин.
Во многих больших городах Европы узкую колею (ширина 1000 мм) в середине 20 века, в основном, переделали на стандартную (ширина 1435 мм), а в Украине - широкую (1524 мм). Это увеличивает стабильность корпуса трамвая при движении на скорости. В 1990-е годы классический трамвай разделился дальше на системы т.н. низкопольного трамвая сочленённых секций и на системы т.н. лёгкого метро (высокопольные). Для развития большого города из этих вариантов более приемлема, конечно же, система лёгкого метро - особенно там где по каким-то причинам нет возможности сооружения классического метрополитена. Менее приемлема комбинация низкопольного трамвая с узкой колеёй. Поездка на трамвае такой системы в Загребе наглядно илюстрирует смысл этого утверждения.
Но, как сказано выше, нельзя отнять - в самом центре Загреба такой трамвай было очень приятно видеть перед глазами.

- Foto_20250927_093248.jpg (169.8 КБ) 468 просмотров

- Foto_20250927_134427.jpg (263.85 КБ) 468 просмотров

- Foto_20250927_134428.jpg (259.25 КБ) 468 просмотров

- Foto_20250927_134432.jpg (257.91 КБ) 468 просмотров

- Foto_20250927_134432_A.jpg (158.57 КБ) 468 просмотров